معیار تی بی تی (TBT) برای یک سایت بهینه شده چقدر باید باشد؟
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


سئو و احتساب واحد سنجش تی بی تی (TBT) به مراد بهبود تجارب کاربر از بازدید صفحه های وبسایت شما اثر بسزایی دارد. این معیار نشانه دهنده مجال لود شدن و پاسخگویی صفحه های سایت شما‌را نسبت به کلیک استفاده کننده میباشد. هرچقدر این مجال کوتاهتر باشد، وبسایت شما سریع خیس برای مخاطب اکران داده گردیده و رضایت او را به همدم خواهد داشت.

آموزش سئو

دوره آموزش سئو

آکادمی رایا پارس

میزان TBT در مرتبه بندی صفحات وبسایت در گوگل نیز مداقه بسیار متعددی داراست یعنی در معیارهای بهینه سازی تارنما اثرگذار میباشد. بدین ترتیب شما بایستی کارایی فرمائید با کاهش لانگ تسک هایی که فن اساسی browser را به انحصار خویش در می آورند، این میزان را با صرفه فرمایید.

در‌این نوشته ی علمی از تیم مقاله‌ها فراگیری سئو، باید با ارائه یک نمای کلی از آنچه که درین ترازو معقول میگردد ، طرز احتساب آن ، چرا باید محافظت کنید و چه طور TBT را بهبود ببخشید، اشاره شده است.

 

آنچه در‌این نوشته خوا هیم داشت
TBTیا کل زمان انسداد (Total Blocking Time) چیست؟
Time to Interactive (TTI)
تسک های طولانی (Long task)
استدلال اهمیت واحد سنجش TBT
معیار تی بی تی (TBT) برای یک وب سایت باصرفه گردیده چقدر بایستی باشد؟
با چه ابزارهایی می توان دلیل بالا بودن واحد سنجش تی بی تی (TBT) یک وبسایت را تشخیص بخشید؟
کیفیت تحقیق واحد سنجش تی بی تی (TBT)
بهینه سازی وبسایت برای معیار تی بی تی (TBT)
کاهش تعداد درخواست های اسکریپت های سایت
کاهش سایز اسکریپت های تارنما
به دستکم رساندن وظایف(task) فن مهم در browser یا این که dome
منفعت گیری
مولف
کیمیا وحیدی
TBTیا تمام زمان انسداد (Total Blocking Time) چیست؟
میزان tbt یا این که Total Blocking Time شاخصی است که برای تفحص سرعت پاسخگویی صفحه های وبسایت حین لود شدن بعد از درخواست استفاده کننده به عمل می رود که شاخص مهمی برای سنجش همت سایت محسوب می‌شود. با پژوهش معیار TBT متوجه می‌شوید که هر صفحه از تارنما شما چه زمان برای اخذ ورودی از کاربرد مسدود بوده میباشد.

برای اینکه بهتر با این مورد تخصصی که نقش مهمی در seo وبسایت و بهینه سازی اجرا می نماید؛ آشنا گردید عالی است آغاز مضمون‌ یک سری اصطلاح تخصصی را که در گزینش شاخص TBT موثرند، رسیدگی کنیم:

 

Time to Interactive (TTI)
Time to Interactive (TTI) معیاری میباشد که دقیقاً ضد‌و‌نقیض ترازو TBT تعریف میگردد. زمانی که یک وب سایت به طور کامل و مداوم در دسترس باشد و هیچ سیرتکامل تأخیری در پاسخگویی و لود شدن صفحه های آن چشم نشود، هیچ‌سیرتکامل TBT ندارد و در سود تجارب استفاده کننده نسبت به بازدید از این تارنما بدون نقص و بدون ژرف اندیشی میباشد.

 

تسک های وقت گیر (Long task)
تسک طولانی یا این که لانگ تسک به کدهای جاوا اسکریپتی گفته می‌گردد که اجرای آن بیشتر از ۵۰ میلی ثانیه در Browser ارتفاع بکشد. درحقیقت، پاسخگویی یا این که تعامل در میان کاغذ اینترنت و کاربر، هنگام بارگذاری شدن وب سایت با لانگ تسک هایی مرتبط میباشد که به‌تیتر بلاکر شغل می نمایند.

Long taskها به‌این انگیزه بلاکر به شمار می‌آیند که Browser نمی‌تواند آن تسک را متوقف کرده یا این که در آن اختلال ساخت نماید. به این ترتیب وقتی که یک لانگ تسک در اکنون انجام باشد، فن اساسی Browser نمیتواند به کلیک کردن استفاده کننده تحت عنوان ورودی جواب بدهد و بار گذاری شدن صفحه اینترنت برای مخاطب تا زمانیکه لانگ تسک کاملا اعمال نشود، مسدود گردیده یا این که اصطلاحا Freeze می‌گردد.

 

استدلال التفات معیار TBT
مهم‌ترین معیارهایی که برای seo یا این که سئو وب سایت مدنظر قرار می گیرند، شاخص هایی می‌باشند که گزینه دقت موتورهای جستجوی معتبری مثل گوگل قرار دارا هستند. از آنجایی که طی سال های اخیر تعاملی بودن (Interactive) سایت ها مورد دقت ویژه گوگل قرار گرفته، رسیدگی معیار TBT نیز که ارتباط مستقیمی با بهبود تجربه مخاطب از تعامل با یک وبسایت دارااست، مداقه پیدا نموده است. در واقع می توان اعلام‌کرد با صرفه بودن این شاخص، نقش کلیدی را در بهبود رنکینگ وبسایت در صفحه های کاوش اعمال کرده و در seo seo وب سایت نیز اثر گذار میباشد.

 

واحد سنجش تی بی تی (TBT) برای یک وبسایت باصرفه گردیده چقدر بایستی باشد؟
در‌حالتی که سایتی به خیر سئو گردیده باشد، ترازو TBT به صورت میانگین باید کمتر از ۳۰۰ میلی ثانیه باشد. معمولاً این مقدار میانگین با مجموع مجموع لانگ تسک هایی که روی تارنما ایفا میشود و مقایسه آن با ۱۰۰۰۰ سایت او‌لین که شایسته ترین درجه TBT را دارند، مشخص می‌گردد.

از آنجاییکه نتایج رسیدگی TBT یک کدام از معیارهای مرتبط با تلاش وبسایت در گزارش فانوس دریایی لایت هاوس Lighthouse Report گوگل میباشد، کلاً بهینه بودن ترازو TBT طبق حاصل این گزارش در محدوده های ذیل معقول می‌گردد:

تی بی تی بهتر یا این که سبز در گزارش فانوس دریایی لایت هاوس Lighthouse Report: میان ۰ تا ۳۰۰ میلی ثانیه
تی بی تی میانگین یا این که نارنجی رنگ در گزارش فانوس دریایی لایت هاوس Lighthouse Report: بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلی ثانیه
تی بی تی ضعیف یا این که قرمز در گزارش فانوس دریایی لایت هاوس Lighthouse Report: بیش از ۶۰۰ میلی ثانیه

این میزان اثر بسیار متعددی در درجه ی وبسایت و بهینه سازی وبسایت دارااست، به این دلیل‌که در قسمت Core Web Vitals در وبمستر گوگل قابل مشاهده می باشد.

 

با چه ابزارهایی می قدرت برهان بالا بودن ترازو تی بی تی (TBT) یک سایت را تشخیص اعطا کرد؟
برای این که بتوان TBT یک وب سایت را باصرفه کرد، شروع می بایست دلایل تانی و در واقعیت لانگ تسک هایی که موجب تأخیر یافت کردن فرآیند لودینگ اینترنت پیج ها می‌شوند را تشخیص اعطا کرد. برای این شغل می‌قدرت از ابزارهایی مثل Chrome DevTools بهره برد.

وقتی که با این ابزار ،صفحه ها تارنما گزینه استیناف قرار می‌گیرد، لانگ تسک هایی ک حرفه اساسی browser را به انحصار خویش دراورده اند، به رنگ قرمز رنگ نماد داده میگردند و بنابراین می اقتدار با کلیک کردن روی هر لانگ تسک و مشاهده قسمت“Bottom Up” استدلال بالا بودن تی بی تی را روءیت کرد.

 

برای شناخت بیشتر به نوشته‌علمی “راهنمای جامع بروزرسانی مقاله ها برای بهبود بهینه سازی وبسایت“ رجوع کنید.

کیفیت مطالعه میزان تی بی تی (TBT)
برای سنجش و تحقیق میزان تی بی تی (TBT) می توان از مشابه سازهای سرعت صفحه تارنما یا این که Page Speed simulators بهره برد .ابزارهای بسیار متعددی وجود دارا‌هستند که بازرسی و به حساب آوردن TBT را انجام می‌دهند که پر کاربرد ترین آنان عبارتند از:

Lighthouse
Chrome DevTools
WebPageTest
GTMetrix
SpeedCurve
Pingdom
Puppeteer

بهینه سازی وب سایت برای معیار تی بی تی (TBT)
بعد از اینکه با به کار گیری از ابزارهای مطلوب، لانگ تسک ها یا این که اسکریپت هایی که موجب تانی در بارگذاری شدن اینترنت پیج و پاسخگویی به مخاطب میگردند، مشخص و معلوم شد باید بلاک کد هایی که‌این لانگ آزمایش ها را به وجود آورده اند، اصلاح شوند تا واحد سنجش TBT تا حد ممکن باصرفه خواهد شد.

برای seo بلاک کد ها می اقتدار از یکی از روشهای تحت منفعت گرفت:

کاهش تعداد درخواست های اسکریپت های وب سایت
جهت سئو میزان tbt می‌توانید تعداد اسکریپت های غیرضروری فرد ثالث را به دست کم برسانید تا از ساخت ترافیک یا این که لاین تسک هایی که موجب مکث در طی بار گذاری شدن صفحه سایت شما می شود، دوری نمایید.

کاهش سایز اسکریپت های وب سایت
کاهش سایز اسکریپت های فرد ثالث برهان دیگری میباشد که در بهینه سازی میزان TBT نقش دارااست. از آنجایی که شما دسترسی مجاز برای در دست گرفتن کد های فرد ثالث را ندارید بایستی برای کاهش سایز این اسکریپت ها از روش طریق های مختلفی مثل توییتر یا این که ارسال ایمیل و غیره با مالکین آنها، رابطه برقرار کرده و از آنها بخواهید که نصیب‌های غیرضروری را حذف نمایند تا سایز اسکریپت کاهش پیدا نماید.

به دست کم رساندن وظایف(task) فن مهم در browser یا این که dome
حرفه اصلی Main Thread، به عبارتی پردازشگر browser هست که می‌تواند داده های مختلفی را که در اینترنت پیج شما وجود دارااست، برای مثال اسکریپت ها استایل و لیوت، Parse HTML & CSS و بقیه مورد ها را پردازش نماید. به مراد seo میزان تی بی تی (TBT) شما آغاز بایستی با ابزارهایی مانند Chrome DevTools، بخشهای درحال عمل حرفه مهم Main Thread Work Sections را رسیدگی کرده و تسک هایی که جاری ساختن آنان بیش از ۵۰ میلی ثانیه ارتفاع کشیده میباشد را بهینه سازی نمایید.

خلال مفاد اورده شده، راه‌حل های دیگری هم وجود داراست که می تواند به شما در سئو واحد سنجش تی بی تی (TBT) و بهبود تجربه مخاطب از مشاهده و ورود به صفحه ها وب سایت یاری دهد، از جمله:

پاک سازی کدهای جاوا اسکریپت و css بلا به کارگیری
فشرده سازی فایل های جاوا اسکریپت و css
اجرای کد اسپلیتینگ (Spliting code) برای Asset های جاوا اسکریپت





:: برچسب‌ها: آموزش سئو , دوره آموزش سئو, آکادمی رایا پارس ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: